Jamna (530 m npm) 20.09.2020.

Dawno nie odwiedzaliśmy Pogórza Rożnowskiego a warto tam zaglądać, więc zebraliśmy się we wrześniową niedzielę i pojechaliśmy do Bukowca. Z parkingu ruszyliśmy do rezerwatu Diable Skały. To ciekawa grupa wychodni skalnych otoczona, oczywiście, legendami o diabłach. Po przejściu przez rezerwat zajrzeliśmy do drewnianego kościoła Niepokalanego Serca NMP (dawnej cerkwi św Paraskewy, przeniesionej tu z Kamiannej) w Bukowcu. Potem przeszliśmy na Jamną, gdzie zatrzymaliśmy się na miejscu upamiętniającym partyzantów AK poległych w walce z Niemcami we wrześniu 1944 i ofiary pacyfikacji wsi, która nastąpiła później. Zajrzeliśmy także do kościoła Matki Bożej Niezawodnej Nadziei i wreszcie doszliśmy do schroniska pod szczytem. Tu był czas na wzmocnienie się z wykorzystaniem zasobów własnych lub kuchni schroniskowej, uzupełnienie płynów, wejście na wieżę widokową o oryginalnej konstrukcji. Piękna, słoneczna pogoda zachęcała do słodkiego lenistwa, w końcu trzeba było jednak zebrać się do powrotu. Po odwiedzeniu kolejnego obiektu zapraszającego turystów – Chatki Włóczykija – rozpoczęliśmy zejście w kierunku parkingu. Nie było to daleko, wkrótce więc zajmowaliśmy miejsca w busie. Powrót przebiegł sprawnie i późnym popołudniem byliśmy już w Chrzanowie, zadowoleni z pięknego dnia w ciekawym otoczeniu i sympatycznym towarzystwie.